SKU: OL_38710Kategorie: Szkolenia dla nauczycieli, Warsztaty metodyczne
Rodzaj szkolenia: Stacjonarne
Ilość semestrów: 20 godzin dydaktycznych
Miejsce szkolenia: ul. H. Kołłątaja 5/3B, 20-006 Lublin
Informacje:
Kurs wspomagający rozwój mowy, słuchu i motoryki dziecka. Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do prowadzenia samodzielnie zajęć logorytmicznych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Uczestnicy kursu poszerzą swoją wiedzę w zakresie usprawniania motoryki i orientacji w schemacie własnego ciała, terapeutycznej wartości poszczególnych rodzajów ćwiczeń logorytmicznych z szerokim wachlarzem zabaw.
Praktyczne omówienie zagadnień związanych z pracą w środowisku przedszkolnym i szkolnym podbudowane wiedzą merytoryczną. Kurs stanowi kompendium wiedzy dla odbiorców – wiadomości z pierwszej ręki, opisy scenariuszy zajęć oraz praktyczne porady.
Prowadząca
Grażyna Wójtowicz –neurologopeda , terapeuta integracji sensorycznej oraz integracji bilateralnej, terapeuta ręki. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, w tym z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Od 15 lat prowadzi zajęcia logorytmiczne w przedszkolu w różnych grupach wiekowych. Jest autorką książek z zabawami logorytmicznymi i logopedycznymi : – „Elementy metody integracji sensorycznej” wyd.Metris. 2020r., „Wesoła gimnastyka buzi i języka”,wyd.Metris, 2018 r., „Logopedyczny Kogiel-Mogiel. Ćwiczenia logopedyczne i logorytmiczne dla dzieci 6-letnich” ,wyd.Metris2013r.,
Program kursu
Logorytmika: charakterystyka metody i możliwości jej wykorzystania w profilaktyce zaburzeń mowy.
Kolejność pojawiania się głosek w rozwoju mowy dziecka.
Cele ćwiczeń logorytmicznych i ich rodzaje (ćwiczenia z zakresu techniki ruchu, ćwiczenia kształcące poczucie metrum i tempa, ćwiczenia rytmiczne, ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne, gra na instrumentach perkusyjnych).
Metodyka prowadzenia ćwiczeń logorytmicznych.
Rola piosenka i zrytmizowanego tekstu.
Omówienie zabaw logorytmicznych:
zawierających rozgrzewki artykulacyjne
rozwijających motorykę dużą i małą, planowanie ruchu
stymulujących rozwój uwagi słuchowej i wzrokowej, poprzez szybkie reakcje na bodziec
rozwijających czucie ciała i czucie ciała w przestrzeni
kształtujących poczucie rytmu
rozwijających mowę i komunikację
uczących słuchania, zapamiętywania i rozumienia
Liczba godzin
20 godzin dydaktycznych
Zapis
Zapis na kurs równoznaczny jest z dokonaniem wpłaty zaliczki (100 zł) w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia
Możliwość organizacji kursu w siedzibie Zamawiającego. Do całkowitego kosztu należy doliczyć koszt podróży trenera, więcej informacji pod adresem RADA PEDAGOGICZNA