Kurs jest adresowany do logopedów, terapeutów, fizjoterapeutów, pielęgniarek, lekarzy, nauczycieli, pedagogów oraz rodziców
Cele kursu
Celem kursu jest poznanie wspomagających i alternatywnych metod komunikacji oraz nabycie umiejętności skutecznego wprowadzania AAC w oparciu o pozytywne, niedyrektywne strategie. Kurs, oprócz solidnych podstaw teoretycznych, ukierunkowany jest na praktyczne interwencje komunikacyjne. Część warsztatowa obejmuje przede wszystkim projektowanie i używanie różnych pomocy komunikacyjnych, naukę korzystania z elektronicznych urządzeń do porozumiewania się oraz wdrażanie nauki porozumiewania się przy pomocy AAC w codzienne życie.
Program kursu
AAC – podstawy teoretyczne
Diagnoza użytkowników AAC
Zestawy gestów i symboli (dostępne w Polsce, np. Piktogramy, Makarton, symbole Blissa, gesty) i zasady ich doboru dla konkretnego użytkownika
Wspomaganie komunikacji przedsymbolicznej
Pomoce komunikacyjne tj. plany dnia, plany czynności, tablice tematyczne, tablice uczestnictwa
Elektroniczne urządzenia służące porozumiewaniu się, np. MÓWik, GoTalk, step-by-step
Planowanie terapii z użyciem AAC
Wykorzystanie technik AAC do regulacji zachowań osób ze spektrum autyzmu i innymi problemami w zachowaniu
Aranżowanie sytuacji umożliwiających użycie AAC z uczniem. Wdrażanie nauki porozumiewania się w codzienne życie
Prowadząca
Liczba godzin
30 godzin dydaktycznych
Zapis
Zapis na kurs równoznaczny jest z dokonaniem wpłaty całości kwoty w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia
Możliwość organizacji kursu w siedzibie Zamawiającego. Do całkowitego kosztu należy doliczyć koszt podróży trenera, więcej informacji pod adresem RADA PEDAGOGICZNA