SKU: OL_38137Kategorie: Szkolenia dla nauczycieli, Warsztaty metodyczne
Rodzaj szkolenia: Stacjonarnie | Online
Ilość semestrów: 16 godzin dydaktycznych
Miejsce szkolenia: ul. H. Kołłątaja 5/3B, 20-006 Lublin | Google Classroom
Informacje:
Jak skutecznie przekazywać wiedzę? Jak zaangażować uczniów w proces lekcyjny? Jak wzmocnić proces uczenia się i nabywania umiejętności przez uczniów?
Najefektywniej zdobywamy wiedzę, która stanowi realne rozwiązanie naszych problemów i wnosi do naszego życia pewną wartość dodaną. W jaki sposób uczniowie mogą dostrzec powiązanie między konkretnymi treściami dydaktycznymi a realnym życiem?
Wykorzystując techniki storytellingu.
Adresaci kursu
Kurs jest dedykowany nauczycielom dążącym do podniesienia swoich kompetencji w zakresie skutecznego prowadzenia zajęć dydaktycznych. Szkolenie polecamy nauczycielom, którzy chcieliby wzmocnić zaangażowanie uczniów, proces zapamiętywania wiedzy i nabywania umiejętności praktycznych. Po pierwszej części kursu uczestniczki i uczestnicy otrzymują zadanie stworzenia historii aby w drugiej części zaprezentować swoją pracę i otrzymać informację zwrotną. Kurs daje zatem możliwość nie tylko otrzymania wiedzy teoretycznej, ale zastosowanie jej pod okiem profesjonalnej trenerki.
Cele kursu
Skuteczne połączenie efektywnych mechanizmów uczenia się. Umiejętność łączenia potrzeb konkretnej klasy z technikami storytellingu dla zwiększenia efektywności i zapamiętywania treści realizowanych podczas zajęć dydaktycznych.
Atutem tego kursu jest połączenie nabycia umiejętności skutecznego storytellingu w dydaktyce z narzędziami wystąpień publicznych oraz z narzędziami skutecznej metodyki prowadzenia zajęć dydaktycznych.
Rozszerzony model analizy potrzeb – przydatne pytania
2. Angażowanie uczniów
Pedagogika a andragogika – burza mózgów
Efekty uczenia się
Narzędzie TALL
Logos, pathos i ethos – jak je wykorzystać?
Przydatne pytania w gromadzeniu historii
3. Wprowadzenie do pracy z historią.
Cztery niezbędne składniki historii
Temperatura konfliktu
Historia a cel – model bajki
Model bajki na zajęciach dydaktycznych – różne konfiguracje
Dopamina, oksytocyna, serotonina w procesie zdobywania wiedzy
4. Struktury storytellingu
Podróż bohatera – pełny wariant
Podróż bohatera – case study
Struktura STAR – pełny wariant
Struktura STAR – case study
Najważniejsze momenty w historii i towarzyszące im emocje
Akronim STORY
5. Prezentacja historii uczestników wraz z sesją informacji zwrotnej od trenerki grupy.
6. Cykl Kolba i storytelling.
Cykl Kolba w dydaktyce
Cykl Kolba – case study
Różne style uczenia się i ich konsekwencje
Storytelling w cyklu Kolba
Storytelling w cyklu Kolba w praktyce
Angażowanie uczniów w pracę z historią
Prowadząca
dr Hanna Wiczanowska – doktor nauk prawnych. Prowadzi szkolenia dla pracowników dydaktycznych UAM, Center for American Studies, Towarzystwa Doktorantów UJ. Trener biznesu (International Trainers&Facylitators Federation). Stażystka w Dziale Tłumaczeń Języka Polskiego w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu.
Prowadzi szkolenia dla młodzieży licealnej z wystąpień publicznych i storytellingu a także szkolenia z wystąpień publicznych dla nauczycieli i dyrektorów szkół.
Liczba godzin
16 godzin dydaktycznych
Zapis
Zapis na kurs równoznaczny jest z dokonaniem wpłaty całości kwoty w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia
Możliwość organizacji kursu w siedzibie Zamawiającego. Do całkowitego kosztu należy doliczyć koszt podróży trenera, więcej informacji pod adresem RADA PEDAGOGICZNA