Terapia Ręki III stopnia – Grafomotoryka

700 

SKU: OL_43529 Kategorie: , , , Rodzaj szkolenia: Stacjonarne Ilość semestrów: 10 godzin dydaktycznych Miejsce szkolenia: ul. H. Kołłątaja 5/3B, Lublin, 20-006 Lublin Informacje:

Adresaci kursu

Nauczyciele, nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, nauczyciele współorganizujący, logopedzi, terapeuci, psycholodzy, pedagodzy, pedagodzy specjalni, wychowawcy świetlic, rodzice i studenci, wszystkie osoby zainteresowane.

UWAGA – w kursie mogą brać udział osoby, które ukończyły kurs TR I i II*w dowolnej firmie oraz osoby, które jeszcze nie ukończyły TR I i II* jednak muszą być świadome, ze wiedza z zakresu TR I i II*  nie będzie na TR III* powtarzana.

Cele kursu

Program kursu

1. Rozwój sprawności grafomotorycznej
2. Rozwój chwytu pisarskiego.
3. Cechy prawidłowego i nieprawidłowego chwytu pisarskiego.
4. Identyfikacja przyczyn deficytów grafomotorycznych – specyficzna diagnoza
grafomotoryczna
     – pozycja (ciała, kończyny górnej, ułożenia palców- chwyty grafomotoryczne)
     – lateralizacja
     – nacisk
     – wyhamowanie
5. Sposoby postępowania w stwierdzonych przyczynach deficytów grafomotorycznych
–dobór pozycji ciała oraz parametrów krzeseł i ławek
–lateralizacja, jak wyznaczyć oka i rękę dominującą, dobór akcesoriów adekwatnych
do dominacji ręki, postępowanie zależne od stwierdzonej dominacji ręki
– nacisk, trening kontroli ręki w kontekście stopnia nacisku, w tym Kinesiotaping
–wyhamowanie, trening kontroli ręki w kontekście pracy w liniaturze i konturze
6. Zasady pracy nad właściwym trzymaniem przedmiotu piśmiennego
– jak trenować chwyty grafomotoryczne (rozwiązanie autorskie)
7. Zaopatrzenie wspierające właściwe trzymanie przedmiotu piśmiennego
– jak dobrać nakładki grafomotoryczne zależnie od deficytów (analiza autorska)
8. Autorska analiza biomechaniczna parametrów przedmiotów piśmiennych
– jaka grubość, długość i kształt są korzystne a jakie nieoptymalne
– czy kształt trójkątny jest optymalny
9. Zabawki, zabawy i narzędzia wspierające umiejętności grafomotoryczne.
10. Zasady tworzenia programu terapii ręki w problemach grafomotorycznych

MOŻLIWOŚĆ ROZSZERZENIA WIEDZY NA KURSACH:
   – Terapia Ręki I-II stopnia (7-9 czerwca)
   – Kinesiotaping w terapii ręki (28 września)

Uwaga – program autorski podlega ochronie

Prowadząca

dr hab. Emilia Mikołajewska prof. UMK specjalista fizjoterapii, logopeda, naukowiec, praktyk, międzynarodowy terapeuta metody Bobath, wykładowca autorskich kursów m.in „Terapia ręki I i II stopnia”, autorka ponad 20 książek i artykułów z zakresu fizjoterapii w tym:  
–  Terapia ręki. Grafomotoryka. M2Concept;
– Terapia reki. Diagnoza i terapia;
– Terapia ręki. Podstawy diagnozy i terapii. M2Concept;
– Terapia reki. Samoobsługa. M2 Concept;
– Odruchy pierwotne. Wpływ na gałki oczne, ortoptykę i grafomotorykę

Liczba godzin

10 godzin dydaktycznych

Zapis

Zapis na kurs równoznaczny jest z dokonaniem wpłaty całości kwoty w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia

Wpłatę należy dokonać na rachunek bankowy PL 87 1750 0012 0000 0000 3328 1177 z dopiskiem (imię i nazwisko, nazwa kursu)

Możliwość organizacji kursu w siedzibie Zamawiającego. Do całkowitego kosztu należy doliczyć koszt podróży trenera. W przypadku organizacji szkolenia dla rady pedagogicznej negocjujemy ceny. Więcej informacji pod adresem RADA PEDAGOGICZNA

Szczegóły: email: oswiata@lingwista.lublin.pl lub tel. 512 085 200.

Organizacja

Szkolenie odbędzie się stacjonarnie w siedzibie Oświata-Lingwista na ul. H. Kołłątaja 5/3B, 20-006 Lublin