Trener Umiejętności Społecznych TUS I i II stopnia – certyfikowany KURS TRENERSKI

980 

SKU: OL_25682 Kategorie: , Rodzaj szkolenia: Szkolenie stacjonarne Ilość semestrów: 30 godzin dydaktycznych Miejsce szkolenia: ul. H. Kołłątaja 5/3B, 20-006 Lublin Informacje: Nasza placówka posiada akredytację Lubelskiego Kuratora Oświaty (decyzja nr 15/2022)

Trening umiejętności społecznych pozwala uzyskać wiedzę teoretyczną i praktyczną związaną z pracą z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, którzy posiadają dysfunkcję w sferze społecznej. Uczestnicy otrzymują tytuł Trenera Umiejętności Społecznych TUS I i II stopnia.

Adresaci kursu

Psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, nauczyciele, wychowawcy, osoby chcące prowadzić zajęcia TUS w placówkach edukacyjnych i terapeutycznych.

Cele kursu

Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia Treningów Umiejętności Społecznych (TUS) na poziomie podstawowym
(I stopień) oraz zaawansowanym (II stopień),
w tym projektowania, prowadzenia i ewaluacji zajęć TUS, oraz grupowej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi na poziomie podstawowym (I stopień) oraz zaawansowanym (II stopień).

Program kursu

  1. Wprowadzenie do TUS: definicja, cele, historia, zastosowanie
  2. Teoretyczne podstawy TUS – modele rozwoju kompetencji społecznych (Goleman, Bar-On, CASEL) kompetencje emocjonalne, neuroróżnorodność
  3. Diagnoza potrzeb uczestników TUS – obserwacja, wywiad, narzędzia diagnostyczne

I stopień

  1. Struktura zajęć TUS – scenariusze, cele, zasady pracy, kontrakt grupowy
  2. Prowadzenie zajęć TUS – techniki, formy pracy, przykładowe ćwiczenia
  3. Praca z grupą – dynamika, motywacja, trudne sytuacje, techniki komunikacji
  4. Ćwiczenia społeczne w praktyce: rozpoznawanie emocji, inicjowanie rozmowy, praca z gestem (symulacje, odgrywanie scenek)
  5. Trening oparty o zabawę: ruch, teatr, gry kooperacyjne, bajkoterapia

II stopień

  1. Rozwijanie zaawansowanych umiejętności społecznych – np. empatia, asertywność, mediacja, asertywność, reagowanie na presję rówieśniczą
  2. Indywidualizacja programu TUS – praca z dziećmi m.in. z ASD, ADHD, zaburzeniami lękowymi, FAS, mutyzmem wybiórczym, zaburzeniami SI
  3. Integracja metod: TUS + CBT (Terapia Poznawczo-Behawioralna), TUS + ART (Trening Zastępowania Agresji), TUS + mindfulness
  4. Współpraca z rodzicami i nauczycielami

Praktyka i ewaluacja

  1. Samodzielne projektowanie i prezentacja fragmentów zajęć TUS przez uczestników
  2. Superwizja i analiza przypadków – praca na realnych trudnościach i wyzwaniach, jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami TUS?
  3. Ewaluacja TUS – jak mierzyć postępy? Skale, arkusze obserwacji, feedback od uczestników
  4. Etyka trenera: RODO, granice, odpowiedzialność, komunikacja z rodzicem

Liczba godzin

30 godzin dydaktycznych 

Zapis

Zapis na kurs równoznaczny jest z dokonaniem wpłaty całości kwoty w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia

Wpłatę należy dokonać na rachunek bankowy PL 87 1750 0012 0000 0000 3328 1177 z dopiskiem (imię i nazwisko, nazwa kursu)

Możliwość organizacji kursu w siedzibie Zamawiającego. W przypadku organizacji szkolenia dla rady pedagogicznej negocjujemy ceny. Więcej informacji pod adresem RADA PEDAGOGICZNA

Szczegóły: email: [email protected] lub tel. 512 085 200.

Organizacja

Szkolenie stacjonarne odbywa się w siedzibie organizatora: ul. H. Kołłątaja 5/3B, 20 – 006 LUBLIN

Możliwość organizacji kursu w siedzibie Zamawiającego