Terapia pedagogiczna z elementami arteterapii
3870 zł
O studiach
Studia podyplomowe organizowanie są przez S.P. Oświata – Lingwista w Lublinie we współpracy z Wyższą Szkołą Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim
Program studiów jest zgodny z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych online jest identyczne, jak po ukończeniu studiów stacjonarnych (świadectwo niczym się nie różni i jest tak samo ważne).
Adresaci studiów
osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych (magisterskich lub licencjackich) z przygotowaniem pedagogicznym, chcące poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie pedagogiki specjalnej.
Za osobę mającą przygotowanie z zakresu pedagogiki specjalnej uważa się osobę która:
a) ukończyła studia licencjackie, magisterskie lub jednolite magisterskie na kierunku Pedagogika specjalna lub:
b) ukończyła studia podyplomowe kwalifikacyjne przygotowujące do zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego np. surdologopedagogika, logopedia, Terapia osób ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna itp.
Czego się nauczysz?
Uzyskasz kwalifikacje do zajmowania stanowiska terapeuty pedagogicznego zgodnie z § 22 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Zdobędziesz wiedzę i umiejętności umożliwiające udzielanie profesjonalnej pomocy dzieciom z trudnościami w nauce, z zespołem Aspergera lub autyzmem, z zaburzeniami sensorycznymi, z chorobami przewlekłymi, ze sprzężonymi deficytami rozwojowymi, z niepełnosprawnością intelektualną, z dysfunkcjami narządu ruchu i ze szczególnymi uzdolnieniami.
Program studiów
- Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej
- Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej i psychopatologii
- Zaburzenia uczenia się i zachowania
- Wspomaganie rozwoju oraz wspieranie uzdolnień dziecka
- Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń mowy
- Organizacja procesu terapeutycznego
- Komunikacja i budowanie relacji w grupie
- Podstawy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom o SPE
- Diagnoza i terapia dzieci z dysleksją, dysgrafią, dysortografią
- Diagnoza i terapia uczniów z dyskalkulią
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – Metody pracy korekcyjno-kompensacyjnej i wyrównawczej dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego i trudnościami w uczeniu się czytania i pisania.
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki
- Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
- Praca terapeutyczna z dziećmi i rodzicami dzieci ujawniających zaburzenia rozwojowe i zachowania, poradnictwo i konsultacje
- Wybrane elementy z metodyki nauczania początkowego
- Nowoczesne metody terapii pedagogicznej
- Warsztat terapeuty pedagogicznego
- Techniki relaksacyjne
- Techniki socjoterapeutyczne
- Diagnoza i terapia uczniów z ADHD i zaburzenia zachowania
- Wybrane elementy metodyki nauczania języka polskiego – trudności w uczeniu się
- Wybrane elementy metodyki nauczania matematyki – trudności w uczeniu się
- Warsztaty arteterapeutyczne z zakresu kreacji plastycznej
- Warsztaty arteterapeutyczne z zakresu dramaterapii
- Warsztaty arteterapeutyczne z zastosow